کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316358 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشفتگی در بازار موبایل، فروش گوشی دست دوم به جای نو

در بزرگ‌ترین بازار موبایل تهران قدم می‌زنم. از پشت ویترین پر زرق و برق مغازه‌ها، چشمانم گوشی‌های زرد و طلایی را دنبال می‌کند. برق چشم‌نواز گوشی‌های ساخته شده از تیتانیوم، الماس و طلای سفید نظرم را بیشتر به خود جلب می‌کند و مدام در پی قیمت گوشی‌های لوکس هستم. قیمت‌های 20 تا 100 میلیونی و گاهی بیشتر شگفت زده‌ام می‌کند. قصد خرید ندارم اما وجود گوشی‌هایی با قیمت نجومی در ایران که مشتریان زیادی هم دارد، برایم جالب است.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ از جلوی هر فروشگاهی که رد می‌شوم صدایی نظرم را جلب می‌کند. جر و بحث فروشندگان و خریداران، موسیقی این بازار است، اما از جایی می‌گذرم که این موسیقی ریتم تندتری به خود گرفته و به داد و فریا تبدیل شده. کنجکاوتر می‌شوم که بدانم چه اتفاقی افتاده! البته شنیدن چنین صداهایی در این مرکز خرید عادی است.

پشت ویترین این فروشگاه به انتظار می‌ایستم تا بیشتر دستگیرم شود. از یکی دو نفر سوال می‌کنم و متوجه می‌شوم که داستانی تکراری است. بعد از جر و بحثی که به دعوا ختم می‌شود، خریداران متضرر از فروشگاه خارج می‌شوند و به دنبالشان راه‌ می‌افتم. بالاخره با کلی مقدمه چینی توضیح می‌دهم که خبرنگارم و شاید بتوانم کمک‌تان کنم. برایم توضیح می‌دهد.

mobile-bazaar-1

داستان را از زبان خریدار متضرر نقل می‌کنم.

برای خرید به بزرگ‌ترین مرکز خرید گوشی در تهران مراجعه کردیم. پس از پرس و جو در فروشگاه‌های مختلف، بالاخره تصمیم گرفتیم که از یک فروشگاه خرید کنیم. وارد شدیم و گوشی مورد نظر را سفارش دادیم.

قیمت گوشی یک میلیون و 500 هزار تومان بود بعد از تفاهم روی قیمت، فروشنده تاکید کرد که اگر برچسب ضدخش روی گوشی نباشد بعد از مدتی گوشی خط و خش برمی‌دارد و آسیب می‌بیند و روی وضوح تصویر تاثیر می‌گذارد. متقاعد شدیم که برچسبی به قیمت 25 هزار تومان روی گوشی ما چسبانده شود. به بهانه خرید برچسب از فروشگاه کناری، فروشنده از مغازه خارج شد و بعد از بازگشت، قیمت برچسب را 175 هزار تومان اعلام کرد. بعد که اعتراض کردیم، توضیح داد قیمت هر برچسب 25 هزار تومان بوده و لازم بود هفت لایه برچسب روی گوشی چسبانده شود.

بالاخره با وجود نارضایتی علاوه بر قیمت گوشی، هزینه برچسب‌ها را نیز پرداخت کرده و از فروشگاه خارج شدیم. خواستیم درباره صحت گفته‌های فروشنده در مورد برچسب‌ها اطمینان حاصل کنیم، اما به هر فروشگاهی که سر زدیم پاسخی سربالا دریافتیم و بعد متوجه شدیم فروشنده‌ای که گوشی را از وی خریده‌ایم دنبال‌مان می‌کند و فروشگاه‌های دیگر جرات پاسخگویی درست را ندارند.

به هر حال از مرکز خرید خارج شدیم، هنوز از آنجا دور نشده بودیم که متوجه نو نبودن گوشی‌مان شدیم.

mobile-bazaar-2

بنابراین دوباره به فروشگاه مورد نظر بازگشتیم و علت را جویا شدیم که پاسخ‌های جالبی هم دریافت کردیم: گوشی نو به شما فروخته شده و خودتان گوشی را عوض کرده‌اید یا قاب گوشی را خراب کرده و ادعا می‌کنید گوشی دست دوم به شما فروخته‌ایم.

به این ترتیب کارمان به کلانتری و در نهایت اتحادیه کشیده شد و در آخر مقصر شناخته شدیم که چرا به فروشنده اعتماد کرده‌ایم و قبل از خروج محتوای جعبه را بررسی نکرده‌ایم.

پس از چند روز رفت و آمد به کلانتری و اتحادیه، بالاخره یکی از مسوولان اتحادیه سفارش‌مان را به یکی از مدیران پاساژ کرد. وی پس از بازخواست فروشنده، وی را مجبور به تعویض گوشی کرد و البته در این مورد شانس با ما یار بود، زیرا در راه‌روهای کلانتری و اتحادیه با افراد بسیاری برخوردیم که دستشان به جایی نرسیده و در نهایت مشتری اول و آخر همان گوشی دست دوم بودند.

توصیه به خریداران

این داستانی است که مرتب در مرکز خرید موبایل اتفاق می‌افتد و شاید قربانی بعدی شما باشید و در آینده چنین داستانی برای‌تان اتفاق بیفتد.

اما چرا چنین اتفاقی می‌افتد، چرا برخی از فروشندگان موبایل به دنبال گران‌فروشی، کالااندازی و اموری از این دست هستند؟ بازار موبایل بسیار داغ است و سود سرشاری در آن جاری است. اما فروش در این بازار تماما رقابتی هم کار آسانی نیست. اجاره‌‌های ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومانی مغازه‌ها و دیگر هزینه‌‌ها، کمر شکن هستند و برخی فروشندگان برای کسب درآمد بیشتر دست به هر کاری می‌زنند. بسیاری از مردم شاید هیچ‌وقت متوجه نشوند، هزینه‌ای که بابت نصب نرم‌افزار، کاور، پوشش روی صفحه نمایش و بعضی از لوازم جانبی پرداخت می‌کنند، گزاف است. شاید درستش این باشد که مسئولین نگاه نظارتی دقیق‌تری بر روند تامین و فروش کالا داشته باشند تا کمتر شاهد چنین مواردی باشیم. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تجربه‌‌ی مشابه‌ای دارید؟

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23632 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/08/25 تعداد مشاهده: 3794
سافت گذر
نظرات بینندگان

مصطفی 1393/08/26 00:07
این پاساژ که شما میگید پاساژ علاالدینه این پاساژ به پاساژ کلاهبردارا معروفه خود من تبلت یکی از دوستامو بردم تو این پاساژ جای مینی یو اس بی شو عوض کنم کمتر از 35 هزار نگفتن طرف گفت فقط جای سوکت 25 هزار تومنه در صورتی که چند متر اونطرف تر تو پاساژ امجد همون سوکت 1500 تومنه
وقتی معلوم شد این پاساژ پاساژ کلاهبرداراس که پاساژ موبایل ایران راه اندازی شد تو موبایل ایران شاید بعضی موقع ها گوشی یکم گرونتر باشه اما مطئنه
انشاالله پاساژ روبه روی علاالدین راه بیوفته کارو کاسبیه کلاهبردارای علاادین جمع میشه..
مرادی 1393/08/25 21:01
سلام. مشکل پاساژ علائدین و زیر زمین بازار موبایل به یک غده سرطانی بدخیم تبدیل شده . نفروختن گوشی بدون برنامه و رجیستر و برچسب و خیلی چیزهای بیهوده دیگه فروش دست دوم بجای نو فروش گارانتی های تقلبی فروش گوشی های قاچاق که غیر قانونی وارد شده و...... این موضوعات بارها و به کرات از طریق این وبسایت و دیگر وبسایت ها اطلاع رسانی شده ولی جالب اینجاست که هیچ نهادی یا نیرویی خود را مسئول برخورد با این جرم مشهود نمیداند .آیا اتحادیه مربوطه با روزانه بیش از دها شکایت از این دست بیخبر از این داستان است ؟ نکند کلاهبرداری دیگر جرم نیست و اگر مغازه داری توانست مشتری را فریب بدهد و داراییش را چپاول کند آزاد است میخواست فریب نخورد تقصیر خودش بوده . بعضی از مشتریانی که اینگونه متضرر شده اند میگویند اگر بعد از شکایت فاکتور داشتی و تونستی ثابت کنی تازه به فروشنده میگن توافق کنید و اضافه را پس بده . وقتی اینطوری باشه فروشنده مجدد کارش رو تکرار میکنه ا.حالا سئوال اینه که وقتی شکایت های زیادی از این دست به این عزیزان میرسه چرا پیشگیری نمیکنند وقتی میدانند که این افراد دست بردار نیستند . حد اقل میتوانند یک تابلوی بزرگ ابتدای ورودی پاساژ نصب کنند آدرس محل شکایت و تلفنش را اطلاع رسانی کنند . در حالیکه مسئولین محترم با فرستادن بازرسان ناشناس بسادگی میتوانند این افراد را شناسایی و به کسب نامشروع آنها پایان دهند. بنظر حقیر شما عزیزان بجای رفتن به سر گردنه علائدین به سراغ مسئولین مربوطه بروید شاید دلیلی برای بی توجهی به این نوع جرائم دارند شاید اصلا قانونی برای بر خورد بااین افراد وجود ندارد نمیدانم شاید باید طوماری از شکایت مردم جمع کرد و از قانونگذار درخواست قانون برخورد قاطع با ایندسته از کسبه را داشت البته اگر نام کاسب را بتوان بر این افراد گذاشت .در آخر از شما عزیزان تشکر میکنم که هر چند وقت یکبار اطلاع رسانی میکنید آندسته از مردم که به این وبسایت ها سر میزنند آگاهی بیشتر پیدا میکنند .ای کاش روزنامه ها در این مورد اطلاع رسانی میکردند قطعا تاثیر بیشتری داشت چون مخاطبانش بیشترند ممنون
بازار موبایل 1393/08/25 20:30
دزدی و کلاهبراری در ایران چیز جدیدی نیست و انگار این افراد به مرگ اعتقاد ندارن و هیچوقت نخواهند مرد و ثروتی که از راه کلاه گذاشتن سر مردم به دست میارن همیشه کنار خودشون است ... !!!!
واقعا برای ایرانی بودنم متاسفم میون این همه دزد و کلاهبردار مسلمان ایرانی .
ناشناس 1393/08/25 16:58
ما که یه آدم سالم یه فروشنده منصف و خوب اونجا ندیدیم.اکثرا فروشنده ها انگار چیزی به اسم نون حلال نخورده و نشنیدن.فقط خدا به داد مصرف مکننده بدبخت برسه.lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
امیر 1393/08/25 16:31
متاسفانه بیشتر مشتری هایی مورد کلاهبرداری قرار میگیرند که اطلاعات کمی دارند.
به طور خلاصه نکاتی رو عرض میکنم:
1- سعی کنید حتما گوشی رو از نمایندگی ها بخرید.
در بازار موبایل ایران که فاصله کمی با علاالدین داره نمایندگی هر برندی وجود داره. سامسونگ، ال جی، هوآوی و...
2-قیمت برچسب ضد خش 5000 تومن و قاب ژله ای 10000 تومنه.
اگر دیدید فروشنده قیمت هایی بالاتر از اینها میگه، فقط گوشی رو بخرید. برای برچسب و قاب، طبقه های بالای علاالدین هر مدلی بخواهید هست.
3- اینترنت بهترین منبع برای کسب اطلاعات هست. گوشی ای که خودتون با تحقیق فراوان انتخاب کردید رو بخرید. هیچ وقت به نظر فروشنده که میگه چرا فلان گوشی رو میخوای بگیری بیا این گوشی رو بگیر از اون بهتره گوش نکنید.
4- تحقیق کنید که چه شرکتی گوشی مورد نظر رو گارانتی کرده و گارانتی کننده اصلی رو بشناسید و موقع خرید در مورد گارانتی گوشی از فروشنده سوال کنید. هرگز زیر بار گارانتی اینترنشنال نرید. گارانتی اینترنشنال یعنی بین المللی که برای ما حکم گوشی بدون گارانتی رو داره. حتی خودم مشاهده کردم که فروشنده میگفت برای ثبت گارانتی هم 60 تومن میگیره! حتی ممکنه وقتی شما بپرسید گارانتی فلان رو داره، فروشنده بگه ای بابا این گارانتی ها الکیه و موقعی که گوشی خراب بشه اصلا گارانتی قبول نمیکنه... در این شرایط بهترین کار خارج شدن از مغازه است...
5- وقتی که گوشی رو قیمت کردید و دیدید که قیمت مناسبه، قبل از اینکه بگید گوشی رو بیاره، تاکید کنید که برنامه نمیخوایید. اگر دیدید موقع پرداخت تحت عناوین ثبت گارانتی، رجیستر کردن گوشی، نصب ستاب باکس، اگه برنامه نریزیم گوشی کارنمیکنه!!! میخوان پول بیشتری ازتون بگیرن مطمئن باشید که دروغ میگن و زیر بار نرید. (همزمان با آگاهی خریداران، جملاتی از این قبیل روز به روز در حال افزایش است و به مرور زمان چیزهای جدیدی برای کلاهبرداری پیدا میکنن. نمونه ش در همین خبر که فروشنده گفته باید 7 لایه برچسب بچشبونم!)
6- گوشی بدون سیمکارت هم روشن میشه و کار میکنه. وقتی که فروشنده سیمکارت شما رو خواست بهش ندید. این کار برای جلوگیری از پیش آمدن مورد 5 لازمه.
7- سعی کنید برای خرید با شخصی که با این مسائل (روش های کلاهبرداری فروشندگان) آشناست به بازار برید.
8- اگه به مورد شماره 1 عمل کنید به موارد 3 و 4 و 5 و 6 گرفتار نمیشید.
زکریا رحمانی 1393/08/25 15:15
منم نکسوس 7 خریدم پلمب بود چند بار مغازه تایید کرد بازش کنم مال خودته چون هلوگرام و پلمب است و ویترینی نیست و منم خوشحال از اینکه جنس ویترینی نمیخرم سپس بعد از روشن کردنش و نصب نرم افزار و بردمش خونه با حوصله و دقت نگاهش کردم دیدم پشتش یه خط خوردگی داره خیلی ناراحت شدم مغازه دار آدم خوبی بود چیزی نگفت مقداری از پولشو شکست بهش پس دادم نکسوس تو کارهای معمولی 9 ساعت باطریش دوام میاره اما 5 ساعت برام دووم آورد پس جنس دست دوم از تهران برای این مغازه دار آورده بودند اونم پلمپ شده و دیگه پشیمون شدم و الانم دلم تبلت میخواد اما نمیخرم
بابك 1393/08/25 14:57
ممنون از اطلاع رسانی بجای شما ، دوستان تمامی فروشندگان علاالدین کلاهبردار و متقلب هستند ، از آنجا خرید نکنید تا تبدیل به گورستان موبایل شود
جلال تقوی 1393/08/25 09:27
بله منم هم همین جور یک بار در پاساژ علاالدین کلاه سرم گذاشتن روز بعد که برگشتم موضوع را گفتم کلا فروشنده انکار کرد . شاید قیمتش انجا پایین تر باشه ولی دوست عزیز نخرید از اونجا یکم بیشتر پول بدید ولی از یه اشنا یا یه جای معتبر بخرید lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet